عالي ترين تايم براي تور روسيه چه فصلي مي باشد

تور ارزان دبيازجمله از شهرهاي كشور امارات متحده عربي است. اين منطقه در پايين سرزمين ايران و در پيرامون خليج فارس و در دولت عربستان جاي ميگيرد. اين شهر بزرگ‌ترين منطقه دولت امارات نيز مي‌باشد.

هوايي
نوشتار‌هاي اصلي: فرودگاه بين‌المللي دبي و فرودگاه بين‌المللي آل مكتوم

فرودگاه بين‌المللي دبي (ياتا: DXB؛ ايكائو: OMDB) مركز اصلي هواپيمايي امارات يا پرواز امارات (به انگليسي: Fly Emirates) است. هواپيمايي امارات نام خطوط هوايي رسمي دولت دبي است كه در حال حاضر به ۱۱۱ شهر در ۶۲ كشور از ۶ قاره جهان به طور مستقيم پرواز دارد. پرواز امارات از سمت سازمان بين‌المللي حمل و نقل هوايي به عنوان «برترين شركت هواپيمايي سال ۲۰۱۱» انتخاب شده‌است. اين فرودگاه هم‌اكنون ۱۲اُمين فرودگاه شلوغ جهان از لحاظ تعداد مسافران است. همچنين ۵اُمين فرودگاه شلوغ جهان از لحاظ تعداد مسافران بين‌المللي مي‌باشد. علاوه‌بر آن اين فرودگاه با حمل ۱٬۹۳۷ ميليون تن محموله و بار، ۸اُمين فرودگاه شلوغ باري جهان در سال ۲۰۰۹ بوده‌است. در همان سال ۲۰۰۹ نيز ۴۴اُمين فرودگاه شلوغ جهان بر پايهٔ تردد هواپيما بوده‌است.

    رتبهٔ اين فرودگاه از نظر شلوغي در جهان در سال‌هاي گذشته به قرار زير است:
        بر پايه تعداد مسافران: اين فرودگاه تا قبل سال ۲۰۰۷ در فهرست ۳۰ فرودگاه شلوغ جهان نبوده‌است. در سال ۲۰۰۷ رتبهٔ ۲۷ و در سال ۲۰۰۸ رتبهٔ ۲۰ و در سال ۲۰۰۹ رتبهٔ ۱۵ و در سال ۲۰۱۰ رتبهٔ ۱۳ و در سال ۲۰۱۱ رتبهٔ ۱۲ را بدست آورد.
        بر پايه تعداد مسافران بين‌المللي: در سال ۲۰۰۵ رتبهٔ ۱۱ و در سال ۲۰۰۶ رتبهٔ ۱۰ و در سال ۲۰۰۸ رتبهٔ ۶ و در سال ۲۰۱۰ رتبهٔ ۵ را بدست آورد.
        بر پايه حمل بار و محموله: در سال ۲۰۰۲ رتبهٔ ۲۱، در ۲۰۰۳، ۲۰۰۴ و ۲۰۰۵ رتبهٔ ۱۸، در ۲۰۰۶ رتبهٔ ۱۷، در ۲۰۰۷ رتبهٔ ۱۳، در ۲۰۰۸ رتبهٔ ۱۱ و در ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ رتبهٔ ۸ را به دست آورد.


فرودگاه مكران داراي ۳ ترمينال لوكس است كه پروازهاي شركت‌هاي خارجي از ترمينال ۱ و ۲ و پروازهاي هواپيمايي امارات از ترمينال ۳ صورت مي‌پذيرد. ترمينال ۳ فرودگاه دبي بزرگ‌ترين ساختمان جهان از نظر مساحت مي‌باشد. مساحت اين ترمينال ۱٬۵۰۰٬۰۰۰ مترمربع مي‌باشد. فرودگاه بين‌المللي دبي داراي يك مركز خريد به نام «دوتي فيري» (به انگليسي: Duty Free) (به معني معاف از گمرك) نيز مي‌باشد. اين فرودگاه جوايز بسياري به خاطر طراحي و سرويس عالي‌اش برده‌است.

به جزء فرودگاه بين‌المللي دبي، يك فرودگاه ديگر با نام فرودگاه بين‌المللي آل مكتوم (ياتا: DWC؛ ايكائو: OMDW) در منطقهٔ جبل علي دبي ساخته شده‌است، كه ساخت آن از سال ۲۰۰۴ آغاز شد و در سال ۲۰۱۰ اولين فاز آن افتتاح شد. فاز اول اين فرودگاه جديد، ظرفيت حمل بيش از ۲۵۰٬۰۰۰ تن بار و جابجايي ۵ ميليون مسافر در سال را دارد. علاوه‌بر آن يك باند مخصوص براي هواپيمايي ايرباس آ-۳۸۰ (Airbus A380) را دارد.

در صورت ساخت كامل فرودگاه آل مكتوم، اين فرودگاه با ۵ باند فرود و ۴ ترمينال، بزرگ‌ترين فرودگاه جهان مي‌شود كه خواهد توانست بيش از ۱۶۰ ميليون مسافر و ۱۲ ميليون تن محموله را در سال جابه‌جا كند. انتظار مي‌رود كه اين فرودگاه در سال ۲۰۱۷ به صورت كامل بهره‌برداري شود.
زميني
يك اتوبوس در دبي مارينا.

پنج راه اصلي دبي را به شهرهاي ديگر كشور امارات متصل مي‌كند: آزادراه شيخ زايد، آزادراه امارات، بزرگ‌راه دبي-حتا، آزادراه دبي-الهباب، آزادراه عود ميثا. علاوه‌بر اين ۵ بزرگ‌راه اصلي، چند بزرگ‌راه ديگر نيز مناطق مختلف دبي را به هم متصل مي‌كند. بخش غربي و شرقي دبي نيز توسط ۴ پل با نام‌هاي ال مكتوم، قرهود، بيزنس بي و پل شناور و ۱ تونل با نام شندغه وصل مي‌شود.

مطابق آمار، اتوبوس شهري دبي در سال ۲۰۰۸ در ۱۴۰ مسير خدمت‌رساني كرده‌است و ۱۰۹ ميليون نفر را در همان سال جابه‌جا كرده‌است. در پايان سال ۲۰۱۰ ميلادي، ۲٬۱۰۰ اتوبوس در شهر دبي در حال خدمت‌رساني بودند. ايستگاه‌هاي اتوبوس در دبي داراي تهويهٔ مطبوع و كولر گازي مي‌باشند و همين امر باعث تشويق ساكنان به استفاده از اتوبوس شهري به جاي خودروي شخصي شده‌است.

دبي داراي يك خطوط تاكسي‌راني بسيار گسترده نيز مي‌باشد كه بيشتر حمل و نقل اين شهر توسط آن انجام مي‌شود. اين تاكسي‌ها به رنگ كِرِم مي‌باشند. بيش از ۳ هزار تاكسي در شيخ‌نشين دبي وجود دارد كه هر روز به طور متوسط ۱۹۲٬۰۰۰ سفر انجام مي‌دهند و ۳۸۵٬۰۰۰ مسافر را جابه‌جا مي‌كنند. در سال ۲۰۰۹ ميلادي، تاكسي دبي بيش از ۷۰ ميليون سفر انجام داد و به حدود ۱۴۰ ميليون مسافر خدمات‌رساني كرد.



اميدواريم تور لحظه آخري دبيبه شما خوش بگذرد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.